Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН) стартира масирана национална проверка на слънчевите очила, които се предлагат в търговската мрежа в големите градове и морските курорти.
Слънчевите очила попадат в групата на едни от най-използваните лични предпазни средства. Те са предназначени да защитават очите на от влиянието на UV лъчите и се използват от деца и от възрастни. През пролетно летния сезон, слънчевите очила са изключително атрактивни продукти за потребителите. Те са широко разпространени на пазара в разнообразни марки и модели и специфичното за тази група продукти е, че моделите им се обновяват всеки сезон, тъй като са тясно свързано и с новите модни тенденции.
Потребителите могат да се запознаят по-подробно и с полезните съвети за тези продукти, които са публикувани на сайта на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (www.damtn.government.bg).
Целта на проверките е превенция и постигане на по-добра информираност сред потребителите при избор на слънчеви очила и са продължение на цялостния контрол, който агенцията упражнява. През 2016 г. са били проверени общо 909 различни марки и модели слънчеви очила в 434 търговски обекти на територията на цялата страна, като за 259 от тях е установено, че не отговарят на изискванията. В резултат на всички нарушители са съставени Актове за установяване на административни нарушения на обща стойност 51 000 лв. Установено е още, че 71 модела очила се предлагат на пазара без маркировка за съответствие и те са спрени от разпространение на пазара със заповеди. Засиленият контрол на слънчеви очила продължава и през 2017 г., като до момента от съвместни действия с митническите власти е спрян вноса на 69 модела очила, общо количество 7660 бр., защото са били без нанесена СЕ маркировка.
Сред най-честите нарушения, които инспекторите на ДАМТН установяват при проверките, са липса на СЕ маркировка, която показва, че продуктът е произведен съгласно утвърдените европейски стандарти; липса на инструкции на български език; липса на информация за марка, модел, производител, което е важно, за да се проследи произхода на продукта.